Persbericht Hoe Babywoods begon

februari 23, 2021 3 Lees tijd

Alle input voor je blog gemakkelijk bij de hand:

Bel me gerust ik sta altijd open voor een leuk interview
Instagram Facebook Pinterest Youtube
melanie@babywoods.nl / 0644000528

PERSBERICHT : Hoe Babywoods begon

Dit is het oprichtings verhaal van onze eigen onderneming. graag deel ik met jullie waarom ik deze wandcommodes heb ontworpen.

Wie ben ik

Hey hallo, ik ben Melanie van Hagen, ondernemer getrouwd en moeder van Max van 4 jaar en Fleur van 2 jaar. Ik houd van eerlijke duurzame producten en mijn eigen duurzame kindermeubellijn opgezet. Mijn vrije tijd besteed ik het liefste aan mijn gezin. Je vindt mij vaak op een zeilboot of in het bos.

Wat doe ik

Sinds 2016 ben ik eigenaresse van babywoods.nl, Ik ontwerp houten slimme wand-oplossingen voor in de kinderkamer en verkoop de commodes, bureau’s en accessoires via mijn webshop.

Waarom een wandcommode

Mijn bedrijf is ontstaan tijdens mijn eerste  kraamweek. In 2016 ben ik bevallen van mijn zoon, door mijn bevalling heb ik last gekregen van bekkeninstabiliteit waarbij ik het advies kreeg om zo min mogelijk trap te lopen. Joost, mijn man, heeft als kraamcadeau het eerste model wandcommode gemaakt en deze op het toilet opgehangen zodat ik niet naar boven hoefde te lopen om onze zoon te verschonen.

Hij kreeg volop complimenten van de kraamzorg en verloskundigen. Zij vertelden mij ook dat er misschien wel meer ouders interesse hebben in dit handige product

Waar doe ik dat

Eerste periode hebben wij de wandcommodes zelf handgemaakt. De interesse was enorm, wij konden de vele aanvragen niet meer aan en zijn op op zoek gegaan naar een geschikte leverancier.

Belangrijk in onze zoektocht was dat de wandcommodes iets bijdragen aan de maatschappij en een duurzaam productieproces nastreven. Met gebruik van duurzame materialen.

Op dit moment maken verschillende mensen met een professioneel begeleide dagbesteding onze wandcommodes met plezier.

Kenmerken wandcommode

Ruimtebesparend

De commode is opklapbaar en daardoor ruimtebesparend. Op de 2 wandplankjes kun je de verzorgingsspullen kwijt. Fijn om efficiënt je babykamer in te richten.

Als bureau

Na de luiertijd van ongeveer 3 jaar, kan je de commode lager op de muur bevestigen zodat je er ook een stoeltje aan kunt schuiven. De wandcommode kan je dan gebruiken als kinderbureau.

Veiligheid

Om kwaliteit te waarborgen zijn al onze wandcommode modellen ISO en NEN gecertificeerd. De wandcommodes voldoen aan de Europese wetgeving van veiligheid.

Ergonomisch

In dehandleiding van de wandcommode staat precies beschreven hoe je commode ergonomisch op kunt hangen. Zo heb je de commode precies op de juiste hoogte hangen. De commode wordt dan ook geadviseerd door erkende bekkenbodem fysiotherapeuten.

Kostenbesparend

Veelal gebruik je de commode in je babykamer maar ongeveer een jaar of drie. Dan is je kind toe een een peuterkamer met veelal een grotere kast. De wandcommode hoef je niet weg te doen zoals een lade commode, je gebruikt hem als bureau. In de studietijd kan je tiener er zelfs aan studeren. Je bevestigd hem gewoon opnieuw op de gewensde hoogte. Je bespaart de kosten voor de aanschaf van verschillende bureau’s tijdens de ontwikkeling van je kind. Best wel goedkoop en duurzaam dus.

Duurzaam

Als laatste maar niet onbelangrijk. De commodes worden lokaal gemaakt en met de hand in elkaar gezet. Het hout wat we gebruiken is gecertificeerd. Dit is Dutch Design.

Sfeerfoto’s

De fotografie is gedaan door Eva de Bruin van Niet iedereen kent Eva. Wellicht kan je dat bij de foto’s vermelden.Link

Alle input voor je blog gemakkelijk bij de hand: Mediakit

- Persbericht